Αγαπητέ κ. Λάππα,
ανταποκρινόμενοι στην
πρόσκλησή σας για τις προτάσεις μας σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη της
πόλης Ξάνθης παραθέτουμε ορισμένες επισημάνσεις (προτάσεις) μας. Θεωρούμε
επικοδομιτική αυτή τη διαδικασία και συγχαίρουμε τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
για την πρωτοβουλία της.
- ΠΑΛΙΑ ΞΑΝΘΗ
Περιγραφή. Η Παλιά Ξάνθη είναι μια απομονωμένη
πολεοδομικά περιοχή της πόλης της Ξάνθης. Πολλές λειτουργίες της καθορίζονται
από το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που την χαρακτηρίζει ως διατηρητέο οικισμό. Υπάρχουν
τέσσερεις κύριες είσοδοι-έξοδοι. δύο προς τον περιφερειακό δρόμο και
άλλες δύο που την συνδέουν με τον κύριο ιστό της πόλης. Η μέχρι τώρα
μονοδρόμηση, η κατάργηση της Μ. Βόγδου και η απαγόρευση κυκλοφορίας στην οδ.
Ορφέως αυξάνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο στα δρομάκια της Παλιάς Ξάνθης και την
μετατρέπουν σε κύρια είσοδο – έξοδο προς τον περιφερειακό δρόμο που οδηγεί στην
ορεινή περιοχή του ν. Ξάνθης και τη Βουλγαρία. Η διέλευση ακόμη και μεγάλων
οχημάτων διαμέσου της Παλιάς Ξάνθης δημιουργεί προβλήματα, αυξάνει τους
κινδύνους και αποτελεί απειλή για τα κτίρια της.
Πρόταση. Μετατροπή της Παλιάς Ξάνθης σε κλειστή
για τα οχήματα περιοχή, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις με
παραδοσιακούς οικισμούς. Βάση της πρότασης μπορεί να αποτελέσει το ΠΔ. Προβλέπεται
η εξαίρεση των μόνιμων κατοίκων από το προτεινόμενο μέτρο το οποίο θα οφελήσει
πολλαπλά την περιοχή και στον τουριστικό τομέα.
- ΕΙΔΟΔΟΣ ΑΠΟ ΒΟΡΡΑ
Περιγραφή. Η είσοδος στην πόλη από το βορρά
πραγματοποιείται από την περιφερειακή οδό και στη συνέχεια μέσω της οδού
Σάρδεων. Είναι απαραίτητο να επαναβεβαιωθεί η πρόταση του Δημοτικού Συμβουλίου
Ξάνθης η οποία προτείνει την Ανατολική Είσοδο και μετά από περιφερειακή
διαδρομή γύρω από την Πανεπιστημιούπολη συναντά τη περιφερειακή οδό στο νότο
της πόλης της Ξάνθης.
Πρόταση. Εφαρμογή της απόφασης του Δημοτικού
Συμβουλίου και απόρριψη οποιασδήποτε πρότασης για Δυτική περιφερειακή οδό.
- ΥΠΑΙΘΡΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Περιγραφή. Είναι αλήθεια ότι η πεζοδρόμηση της
περιοχής της κεντρικής πλατείας μαζί με την αλόγιστη χρήση οχημάτων για μικρές
αποστάσεις έχουν δημιουργήσει ένα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της
πόλης. Το πρόβλημα ίσως γίνει μεγαλύτερο με τη λειτουργία του νέου δημαρχείου.
Επίσης, είναι γενική διαπίστωση ότι πολλά οχήματα εισέρχονται καθημερινά στην
πόλη της Ξάνθης από τα χωριά του νομού με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες
τους σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες ή στην αγορά. Σχεδόν όλα από αυτά
κατευθύνονται προς το κέντρο και επιτείνουν το πρόβλημα.
Πρόταση. Δημιουργία υπαίθριων δημοτικών σταθμών
στάθμευσης στις νότιες εισόδους της πόλης από Καβάλα και Κομοτηνή, με
ταυτόχρονη δημιουργία δρομολογίων των αστικών γραμμών για τη μεταφορά των
επιβατών στο κέντρο της πόλης.
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣ ΠΕΔΙΟ ΒΟΛΗΣ
Περιγραφή. Η πόλη της Ξάνθης εμφανίζει μια σαφή
τάση για ανάπτυξή της προς τα βορειοδυτικά πέρα από τους υπάρχοντες οικισμούς
της Μορσίνης και του Ευμοίρου.
Πρόταση. Να ληφθούν υπόψη οι μελλοντικοί
κυκλοφοριακοί φόρτοι από μια τέτοια επέκταση.
- ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Περιγραφή. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα
τουριστικά λεωφορεία που θέλουν να αποβιβάσουν επισκέπτες κοντά στο κέντρο της
Ξάνθης και στη συνέχεια να σταθμεύσουν.
Πρόταση. Πρόβλεψη για όσο το δυνατόν περισσότερες
θέσης στάσης κοντά στο κέντρο και χρήση ανοικτών χώρων ή υπαίθριων πάρκινγκ
περιφερειακά της πόλης. Επιπλέον, χρήση του υπόγειου πάρκινγκ στο Αμοιρίδειο
κλειστό Γήπεδο.
- ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ
Περιγραφή. Η έλλειψη ποδηλατοδρόμων καθιστά την
πόλη της Ξάνθης αφιλόξενη στη χρήση ποδηλάτου.
Πρόταση. Κατασκευή ποδηλατοδρόμων σε
περιφερειακούς δρόμους και σε νέους υπό σχεδίαση. Σύνδεση των καινούριων
οικισμών μέχρι και το Εύμοιρο με δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Θέσπιση τη σχεδίαση
ποδηλατοδρόμου ως απαραίτητου στοιχείου στη σχεδίαση ή ανακατασκευή δρόμων στα
όρια της Δημοτικής Ενότητας του Δήμου Ξάνθης. Κατασκευή ποδηλατοδρόμου στη
διαδρομή Δημοτικό Γήπεδο Ξάνθης (Ασπίδα) – ΔΠΘ (Κτίρια Αρχιτεκτονικής).
Με εκτίμηση
Νίκος Ανταμπούφης
Δημοτικός Σύμβουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου